Jakie owoce i warzywa wypada jeść zimą?

W czasie zimy ludzki układ immunologiczny jest słabszy, przez jesteśmy znacznie bardziej podatni na przeziębienie. Jesteśmy w stanie jednak temu zapobiec poprawnie się odżywiając. Zadbajmy o to, żeby w należącej do nas codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa i owoce. Poniżej dowiecie się, które będą najlepsze.

Nasz organizm wymaga właściwej ilości witamin, minerałów i innych niebezcelowych składników odżywczych, aby prawidłowo funkcjonować. W czasie zimy nasza wytrzymałość naturalnie się obniża, wobec tego musimy dbać o właściwą dietę, aby nie doprowadzać do częstych przeziębień czy infekcji. Nadzwyczajną rolę grają tutaj warzywa oraz owoce, które zawierają wiele niezbędnych składników i witamin, jakie mogą nam wspomóc w zwiększaniu odporności.

Wbrew pozorom wybór owoców i warzyw w czasie zimy jest rzeczywiście ogromny. Należałoby nie zapominać o tym, by wybierać artykuły, co do jakich mamy pewność, że są właściwej jakości oraz pochodzą z naturalnego środowiska hodowlanego. Niestety wiele owoców lub warzyw, które możemy odszukać w sporych sklepach zawierają materiały chemiczne lub pestycydy, oraz często pozbawione są ważnych wartości odżywczych i smaku. Wybierajmy zatem produkty z pewnych źródeł.

Jakie owoce zimą?

Kupujmy owoce sezonowe, takie jak jabłka czy gruszki. Należałoby wybierać te, które pochodzą z naszych rodzimych źródeł oraz zdajemy sobie sprawę z tego, że nie pozostały poddane żadnym syntetycznym procesom. Banany lub cytrusy też zawierają istotne wartości odżywcze, niemniej jednak powinniśmy nie zapominać o ich dokładnym umyciu – żeby przetrwały przewóz muszą być spryskane wyjątkowymi substancjami antyseptycznymi.

Prócz tego możemy skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy poprzednio – wbrew pozorom nie tracą one swoich atutów odżywczych i smakowych. Nie zapominajmy o orzechach i innych suszonych owocach. Należałoby niemniej jednak zatroszczyć się o to, aby nie zawierały one akcesoriów w postaci cukru lub soli.

Jakie warzywa zimą?

Jeśli chodzi o warzywa wybór też jest dosyć obszerny. W czasie zimy najlepsze będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a również warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała i czerwona, brukselka). Mamy prawo przyrządzić z nich w samej rzeczy wiele ciekawych dań i na co dzień układać innowacyjne dania z ich dodatkiem. Warto pamiętać również o kiszonkach (kiszona kapusta czy ogórki) – są naturalnym probiotykiem, posiadają dużo witamin oraz soli mineralnych, przez co wzmacniają układ odpornościowy. Najprzyzwoiciej jeśli skorzystamy z prywatnych przetworów.

Czego się wystrzegać?

Jeśli chodzi o owoce – unikajmy truskawek. Czasami są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, niemniej jednak z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Strońmy również pomidorów oraz ogórków – niestety są one importowane z innych państw, a w szeregu przypadków także uprawiane na syntetycznych nawozach, przez co tracą one własne wartości kaloryczne. Innym warzywem, z którego należy zrezygnować zimową porą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go latem, kiedy tak właściwie jest jego rzeczywisty sezon.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *